PRACOWNIA TERAPII MAJ

Diagnoza zaburzeń przetwarzania słuchowego APD

admin

Diagnoza zaburzeń przetwarzania słuchowego APD

Prowadzę poszerzoną diagnostykę i terapię zaburzeń przetwarzania słuchowego oraz nadwrażliwości słuchowej dzieci, młodzieży i dorosłych. Diagnoza pogłębiona i rozszerzona o nowe narzędzia, ocenę dynamkii słyszenia, testy wyższych funkcji słuchowych pozwalają mi na dobór odpowiedniej terapii słuchowej. Na terenie naszej Pracowni dostępne są treningi słuchowe metodą Johansesa IAS, Neuroflow ATS oraz terapia nadwrażliwości słuchowej SSP – Safe and Sound Protocol. Z uwagi na duże doświadczenie logopedyczne konsultuję małe dzieci pod kątem ryzyka wystąpienia zaburzeń przetwarzania słuchowego, prowadząc również profilaktykę APD. Diagnoza obejmuje analizę wyników badań słuchu, wywiad ukierunkowany, obserwację, wybrane testy APD, omówienie wyników, a także decyzję o formie terapii słuchowej i/lub działania profilaktyczne. Przed konsultacją należy wykonać zalecone badania słuchu.
Magdalena Maj

Spotkanie diagnostyczne trwa około 1-2 godziny, w zależności od wieku i potrzeb pacjenta.

Kiedy warto zgłosić się na diagnozę zaburzeń przetwarzania słuchowego?
Jeżeli Twoje dziecko ma trudności:

  • w skupieniu uwagi, łatwo się rozprasza
  • z rozumieniem mowy, gdy w otoczeniu jest szum, gwar lub hałas
  • z rozumieniem nauczyciela w klasie
  • ma problemy z powtórzeniem podobnie brzmiących słów
  • ma problemy z powtórzeniem krótkich tekstów, wypowiedzi
  • z rozumieniem dłuższych lub złożonych poleceń ustnych
  • prosi często o powtórzenie pytania lub wypowiedzi
  • często sprawia wrażenie nieobecnego
  • ma problemy z lokalizacją dźwięku
  • ma nadwrażliwość słuchową lub wzmożony stopień męczliwości układu słuchowego
  • ma problemy w nabywaniu języka, opóźniony rozwój mowy
  • ma trudności szkolne, w nauce, pisaniu i czytaniu, w nauce języków obcych
  • chorowało na przewlekłe wysiękowe zapalenia ucha środkowego lub na ostre zapalenia ucha, miało przerośnięty migdałek gardłowy, częste choroby górnych dróg oddechowych

“Słyszeć nie znaczy słuchać, bo słuch jest zmysłem, a słuchanie sztuką”